+370 5 265 0368 Konsultacijos I-V (08:00 - 12:00)
KITA

Apgaulė


Kas yra apgaulė?

Viena iš dažniausiai pasitaikančių apgaulės formų su kuria susiduria vartotojai yra sukčiavimas. Sukčiavimas, tai nusikalstama veika, kai asmuo apgaulės būdu pasisavina svetimą turtą. Apgaulės atveju nukentėjusiems gali padėti tik teisėtvarkos institucijos. 

Kaip atskirti apgaulę?
  • Jūs sulaukėte netikėtai skambučio, laiško, el. laiško ar sms žinutės;
  • Jūs laimėjote prizą, tačiau niekur nedalyvavote ir nieko nepildėte;
  • Jūsų prašo sumokėti pristatymo išlaidas už prizą, apie kurį niekad negirdėjote;
  • Jūsų prašo pateikti asmeninę informaciją: banko sąskaitos numerį, kreditinės kortelės numerį ar kitą konfidencialią informaciją;
  • Jums liepiama atsakyti kuo skubiau į atsiųstą informaciją, kitu atveju Jūsų laimėjimas pradings
  • Kažkas per daug gerai, kad būtų tiesa?

Patarimai:

  • Neatsakinėkite į nepageidaujamus laiškus;
  • Neatskleiskite savo asmeninių duomenų;
  • Mokėjimus atlikite saugiai;
  • Kituose interneto puslapiuose paieškokite atsiliepimų apie pardavėją;
  • Patikrinkite, ar internetinis puslapis, kuriame Jūs norite apsipirkti, turi pasitikėjimo ženklą (angl. Trustmark), o jei turi, ar tikrai priklauso pasitikėjimo programai;
  • Jeigu Jūs įtariat, kad Jus apgavo kuo skubiau kreipkitės į savo banką bei policijos padalinį;
  • Stenkitės nemokėti už prekę iš anksto;
  • Būkite atidūs, jeigu Jums pardavėjas siūlys pernelyg mažą kainą ar įtartiną apmokėjimo būdą.

Dažniausiai pasitaikančios apgaulės:

Nemokamų pavyzdžių pakuotės
Būkite ypač atsargūs užsisakydami nemokamus produktų pavyzdžius: kremus, papildus ir kita. Taip vadinami „nemokami“ produktų pavyzdžiai dažniausiai pasirodo esą labai brangi prenumerata, kadangi vartotojai neperskaito mažomis raidėmis surašytų sutarties sąlygų bei sutarties nutraukimo sąlygų ir dažniausiai praleidžia (14-30 dienų) terminą, per kurį vartotojas gali nutraukti sutartį, todėl vėliau nuo jo kreditinės kortelės yra nuskaičiuojama tam tikra pinigų suma.

Loterijos
Būkite ypač atsargus jei sulaukiate skambučio, laiško ar el. laiško, kad laimėjote loterijoje didelę pinigų sumą ir Jūsų prašoma nurodyti savo sąskaitą bei apmokėti loterijos pervedimo į Jūsų sąskaitą išlaidas. Dažniausiai vartotojų prašoma labai skubiai atlikti apmokėjimą, kad kuo skubiau loterijos laimėjimas pasiektu Jus, tačiau atskleidus visus asmens duomenis iš Jūsų sąskaitos dings pinigai kartu su loterijos laimėjimu.

„Laiškai iš Nigerijos“ 
Būkite ypač atsargūs jei sulaukėte el. laiško, kuriame Jums rašoma apie labai didelį palikimą, kurį skubiai reikia pervesti į Jūsų sąskaitą ir prašome pateikti asmens duomenis. Dažniausiai prisistatoma banko atstovu ar artimu giminaičiu bei teigiama, kad Jūs gali šis laiškas nustebinti, tačiau žmogus labai serga ir nori Jums palikti savo palikimą.

Asmeninės informacijos pasisavinimas „Phishing“
Būkite atsargūs kai gaunate netikėtai el. laišką iš banko ar kitos institucijos, kuriame yra prašoma atnaujinti apie save asmeninę bei finansinę informaciją. Apgavikai stengsis gavę visą informaciją pasisavinti Jūsų pinigus arba Jūsų vardu pasiimti paskolas. 

Kur kreiptis pagalbos?
Jeigu norite pranešti apie apgaulę Lietuvoje, rašykite: [email protected].
Jeigu norite pranešti apie tarptautinę apgaulę, praneškite čia
Jeigu manote, jog Jus apgavo sukčius iš Jungtinės Karalystės, pranešite čia.  

ECC-Net jungtinis projektas "Fraud in cross-border e-commerce" čia.

Susijusios naujienos


AR GEBAME ATPAŽINTI NESĄŽININGŲ PARDAVĖJŲ MANIPULIACIJAS INTERNETE?
Nors vartotojų pasitikėjimas elektronine prekyba auga, ši terpė ir ypač socialiniai tinklai vis dažniau išnaudojama internetinių sukčių manipuliacijoms bei apgaulėms. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) informuoja apie vienus dažniausių savo praktikoje pastebimus tokių nesąžiningų pardavėjų požymius.
Skaityti
Saugokitės interneto piratų: nelegalios vaizdo transliacijos gali kainuoti labai brangiai
Pirmasis 2020 metų pusmetis buvo aukso amžius verslininkams, užsiimantiems vaizdo įrašų transliavimu internetu. Filmų, serialų, televizijos programų ir kitų vaizdo transliacijų populiarumas karantino laikotarpiu pasiekė tokias aukštumas, jog Europos Komisija rekomendavo turinio tiekėjams laikinai sumažinti transliuojamo vaizdo kokybę, kad būtų išsaugota pakankama interneto sparta pirmojo būtinumo reikmėms.
Skaityti
VARTOTOJŲ IŠŠŪKIAI PERKANT SOCIALINIUOSE TINKLUOSE IR SKELBIMŲ PORTALUOSE
Pastaruoju metu prekyba socialiniuose tinkluose ir skelbimų portaluose aktyviai auga. Tokias platformas renkasi ne tik asmenys, pageidaujantys parduoti nebenaudojamus daiktus, tačiau ir prekybą vykdantys verslininkai. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) primena, kokios rizikos gali kilti vartotojams perkant tokiu būdu ir kaip jų išvengti.
Skaityti
Būkite atsargūs pirkdami internetu - čia taip pat siautėja sukčiai
Į Europos vartotojų centrą neretai kreipiasi vartotojai, kurie negauna internetu užsakytų prekių. Centro ekspertai įspėja - pirkdami internetu galite įkliūti į sukčių spąstus ir pinigus pervesti visai ne pardavėjams. Šiuo metu sukčiai mėgsta naudoti toliau pateiktas sukčiavimo schemas.
Skaityti
STARTUOJA APGAVYSČIŲ INTERNETE PREVENCIJOS SAVAITĖ – #NEAPSIGAUKINTERNETE
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) ir Europos vartotojų centras Lietuvoje (EVC) š. m. balandžio 12–16 d. organizuoja jau tradicine tapusią Apgavysčių internete prevencijos savaitę #NeapsigaukInternete. Trečius metus organizuojamoje švietimo kampanijoje šiemet didžiausias dėmesys skiriamas vartotojų teisių apsaugai socialiniuose tinkluose ir skelbimų portaluose, taip pat klaidinančios reklamos bei nesąžiningos komercinės veiklos pinklėms.
Skaityti
1
Pateikti skundąReikia patarimo Apklausa dėl kokybės

Apklausos modulis nėra įdiegtas.