+370 5 265 0368 Konsultacijos I-V (08:00 - 12:00)

Vartotojų gynėjai pasidalijo patarimais, kad viešnagė viešbutyje neapkarstų

2021-10-18
TT09-gn2-600PNG.png

Vartotojas iš Lietuvos užsisakė viešbutį Maltoje 11-ai dienų, tačiau dėl kilusių sveikatos problemų vyras negalėjo atvykti numatytu laiku. Vis dėlto, kelias dienas vėluodamas, į Maltą atskrido. Sužinojęs, kad negalės atvykti laiku, vartotojas apie tai iš karto pranešė viešbučiui. Nors buvo sutarta, kad mokėti reikės tik už gyventas dienas,  viešbutis nuskaičiavo pinigus už visas 11 dienų. Vartotojui buvo paaiškinta, kad viešbutis nenumato nemokamo užsakymų atšaukimo.

Vartotojas nurodė, jog viešbutis iš anksto nesupažindino su atšaukimo sąlygomis. Kadangi pačiam išspręsti problemos nepavyko, vartotojas kreipėsi pagalbos į Europos vartotojų centrą (EVC) Lietuvoje. Bendradarbiaujant su EVC Maltoje, vartotojui buvo grąžinta 380 eurų už tas naktis, kuriomis vartotojas užsakytu viešbučio kambariu nesinaudojo.

„Jei savo jėgomis išspręsti ginčo su paslaugos teikėju ar prekės pardavėju nepavyksta, kviečiu kreiptis į EVC. Čia teikiama nemokama pagalba, kai tenka spręsti problemas, kilusias Europos vartotojams, nusipirkusiems nekokybišką paslaugą ar prekę kitose ES valstybėse narėse, Jungtinėje Karalystėje, Norvegijoje ar Islandijoje“, – ragino EVC Lietuvoje vedėja dr. Raimonda Balnienė.

Kad rūpesčių būtų mažiau, EVC Lietuvoje specialistai pataria, užsakant viešbučio kambarius, visuomet turėti užsakymo patvirtinimą. Vartotojai raginami būtinai perskaityti užsakymo sąlygas, įsidėmėti terminus ir įsitikinti, kad viskas suprantama ir aišku.

Svarbu įsidėmėti, iki kada galima atšaukti viešbučio kambario rezervaciją. Kitu atveju viešbutis gali nebegrąžinti sumokėtos sumos ir/ar pritaikyti baudą. Papildomą mokestį, paprastai – už pusę paros, viešbutis gali pritaikyti ir įsiregistravus anksčiau ar išsiregistravus vėliau nustatyto laiko.

„Dažnai vartotojai klaidingai galvoja, kad užsisakius apgyvendinimo paslaugą (su apmokėjimu atvykus į vietą) ir į apgyvendinimo vietą vis dėlto neatvykus, už paslaugą mokėti nereikės. Noriu atkreipti dėmesį, kad apgyvendinimo sutartis yra sudaryta užsakius paslaugas, ji yra galiojanti ir sutarties sąlygų reikia laikytis bet kokiu atveju“, - pažymėjo dr. R.Balnienė.

Siekiant išvengti keblumų, renkantis viešbutį pravartu įsidėmėti maitinimo tipą: BB – pusryčiai, HB – pusryčiai ir vakarienė, AI – pilnas maitinimas (viskas įskaičiuota), be maitinimo, sausas davinys.

Jei atvykus į viešbutį negaunate užsakyto kambario, nedelsdami kreipkitės į administratorių ir problemą spręskite vietoje. Jeigu nepavyksta išspręsti, reikalaukite raštiško paaiškinimo, kodėl taip nutiko.

Jei neįmanoma gauti užsakyto kambario, reikalaukite suteikti kitą be papildomų išlaidų. Jei viešbutis iš viso nesuteikia kambario, reikalaukite grąžinti pinigus, o apsistoję kitur, išsisaugokite visus su paslaugomis susijusius dokumentus bei grįžę reikalaukite padengti kainų skirtumą.

Tačiau dr. R.Balnienė atkreipė dėmesį, kad jei apgyvendinimo paslauga užsakoma per tarpininkus - „Booking.com“, „Airbnb“ ir panašius, kilus problemoms su apgyvendinimo paslaugos teikėju, apie keblumus nedelsiant reikėtų informuoti tarpininką ir problemą spręsti vietoje.

   


Pateikti skundą Reikia patarimo