+370 5 265 0368 Konsultacijos I-V (08:00 - 12:00)

KALĖDINIŲ DOVANŲ PAIEŠKOS INTERNETE ĮSIBĖGĖJA: Į KĄ ATKREIPTI DĖMESĮ PRIEŠ PERKANT

2021-12-10

Dovanų paieškos internete.pngDovanų sūnui užsakytas mobilusis telefonas keliavo daugiau nei pusantro mėnesio, nors pardavėjo tinklalapyje žadėta pristatyti per 1–2 darbo dienas. Tokia „dovana“ sūnaus nepradžiugino, o tėčiui teko kreiptis į vartotojų teisių gynimo instituciją.

Ši situacija, vis labiau populiarėjant el. prekybai – ne tokia reta. Besirūpindami kalėdiniais pirkiniais, atkreipkite dėmesį į specialistų patarimus, kurie padės sumažinti riziką pakliūti į nepatikimų pardavėjų rankas:

  • Parduotuvėje nusižiūrėję pirkinį, neskubėkite įvykdyti pirkimo. Pirma patikrinkite, ar parduotuvė, net jei ji veikia tik socialiniame tinkle, nurodo savo adresą, telefono numerį ir el. paštą. Jei ne, prireikus susisiekti su pardavėju gali kilti keblumų.
  • Jei informacija el. parduotuvėje pateikta su gramatinėmis klaidomis, tai – signalas, kad galimai susidūrėte su sukčiais. O galbūt tinklapyje tiksi laikrodukas, įspėjantis apie greitai pasibaigsiančią akciją? Įtarimą turėtų sukelti ir gausūs panašūs teigiami atsiliepimai, bei kur kas pigiau nei kitur siūlomos prekės.
  • Atkreipkite dėmesį į el. parduotuvės adreso pavadinimą. Į garsių prekės ženklų pavadinimus panašūs domenai (pavyzdžiui, naike.com, aple.com) gali slėpti „phishing“ (duomenų vagysčių) svetainę.
  • Apsisprendę pirkti, atidžiai perskaitykite pirkimo-pardavimo sutarties sąlygas, ar smulkiomis raidėmis neparašyta, kad jums reikės sumokėti „paslėptus“ mokesčius.
  • Įsitikinkite, kad prekybos internetu portalas saugomas. Tokio portalo interneto adresas prasideda „https“, o ne „http“, apatiniame dešiniajame kompiuterio ekrano kampe matyti spynos arba rakto simbolis. Jeigu jų nėra, verčiau čia nepirkite.
  • Jei pardavėjas leidžia susimokėti atsiimant prekes, geriau rinktis šį atsiskaitymo būdą. Taip pat, jei yra galimybė, saugiau naudoti kreditinę kortelę ar rinktis mokėjimo tarpininkų paslaugas.

Įsigyta prekė Lietuvoje turi būti pristatyta ne vėliau nei per 30 dienų, nebent sutarta kitaip. Jei pirkinys jūsų taip ir nepasiekia, o pirkdami mokėjote kortele, turite galimybę pinigus susigrąžinti. Tam reikia kreiptis į savo banką ir prašyti pritaikyti pinigų susigrąžinimo (angl. charge back) procedūrą. Panaši procedūra įmanoma, jeigu mokėta naudojantis kai kuriomis el. mokėjimo sistemomis. Tačiau jei už prekes mokama banko pavedimu, tikimybė susigrąžinti pinigus labai nedidelė.

Jei esate nepatenkintas preke ar paslauga, o dėl problemos išsprendimo savarankiškai susitarti su pardavėju nepavyksta, kreipkitės į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, kuri nagrinėja ginčus tarp vartotojų ir pardavėjų ne teismo tvarka. Tais atvejais, kai pardavėjas registruotas kitoje ES šalyje, Norvegijoje, Islandijoje ar Jungtinėje Karalystėje, galima nemokamos pagalbos kreiptis į Europos vartotojų centrą Lietuvoje.

Vartotojų teisių gynėjai ragina rasti laiko ir pasitikrinti, ar žinote, kaip saugiai apsipirkti internetu. Tą galite padaryti žaisdami edukacinį-interaktyvų žaidimą, kuriame simuliuojamas pirkimas internetu:  https://brandedshoesoutlet.eu/ .

Pateikti skundą Reikia patarimo