+370 5 265 0368 Konsultacijos I-V (08:00 - 12:00)

E. PREKYBOS IŠŠŪKIAI IR GALIMYBĖS VARTOTOJŲ TEISIŲ APSAUGOS STIPRINIMUI

2020-12-04

konferencija-1.pngŠ. m. gruodžio 3 d. įvyko kasmetinė Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) ir Europos vartotojų centro Lietuvoje (EVC) organizuojama konferencija, skirta aptarti reikšmingiausias šių metų vartotojų teisių apsaugos aktualijas. Sparčiai plečiantis elektroninei prekybai, šiemet nuotolinę konferenciją nutarta paskirti elektroninės prekybos erdvei ir joje kylantiems iššūkiams.

Konferencijos dalyvius pasveikino Teisingumo ministerijos Teisinės apsaugos grupės vadovė Natalija Žilinskienė, kuri trumpai aptarė šių metų vartotojų teisių apsaugos aktualijas bei teisėkūros iniciatyvas. Ministerijos atstovė atkreipė dėmesį, kad pandemija paskatino tobulinti skaitmenizaciją, todėl svarbu didinti vartotojų švietimą šioje srityje.

Sveikinimo žodį taip pat tarė VVTAT direktorė Neringa Ulbaitė, kuri pastebėjo, kad pandemijos akivaizdoje šie metai buvo ir galimybių metai, o VVTAT, bendradarbiaudama kartu su kitomis institucijomis bei asociacijomis, šiemet vykdė veiklas bei švietė vartotojus kaip niekad aktyviai.

Vytauto Didžiojo universiteto Teisės fakulteto prodekanas skaitmenizacijai dr. Paulius Astromskis pasidalino įžvalgomis apie technologijų naudojimą teisinių paslaugų teikimui bei šių technologijų pritaikymo galimybes vartotojų teisių apsaugai. Pranešėjas pažymėjo poreikį užtikrinti teisės prieinamumą, aptarė teisinių technologijų industrijos raidą bei pristatė kelis įrankius, kurie galėtų pagelbėti vartotojų teisių apsaugos srityje: įrankis dokumentų analizei ir automatizavimui, virtualūs asistentai, elektroninis ginčų sprendimas.

Lietuvos kriminalinės policijos biuro atstovas Vytautas Tuinyla atkreipė dėmesį, kad kartu su elektronine prekyba keičiasi ir internetiniai nusikaltimai. Pranešėjas aptarė esminius tokių nusikaltimų pokyčius, pateikė pavyzdžių, kaip atpažinti suklastotą tinklalapį bei apsisaugoti nuo internetinių sukčių, pristatė, kokie pavojai dažniausiai kyla įsigyjant internetu prekes ir kokie – perkant internetu paslaugas.

Psichologinius internetinio apsipirkimo aspektus ir vartotojų elgseną aptarė psichologė Eglė Masalskienė. Pranešėja pristatė, kaip jaučiasi vartotojas, kai perka prekes ir už jas moka internetu, kokias emocijas vartotojui sukelia patrauklūs pasiūlymai ir kuo vadovaujantis priimamas vartotojo sprendimas dėl pirkimo.

Lietuvos nacionalinės vartotojų federacijos prezidentė Alvita Armanavičienė pakvietė naudotis vartotojų skundų portalu vartotojuskundai.lt, pažymėjo poreikį stiprinti vartotojų švietimą jau nuo mažens, užtikrinti tarpinstitucinį bendradarbiavimą bei aktyviau įtraukti vartotojų asociacijas į teisėkūros iniciatyvas.

Lietuvos vartotojų organizacijų aljanso prezidentė dr. Eglė Kybartienė pristatė stebėsenos projektą „Vartotojui draugiška prekyba internetu“ bei šio projekto rezultatus.

Konferencijos dalyviai sveikino EVC tinklą šiemet minint 15 metų jubiliejų ir dėkojo už reikšmingą indėlį padedant ginti vartotojų interesus Europos Sąjungoje.

Pateikti skundą Reikia patarimo