Kelionė autobusu


Patarimai keliaujantiems autobusu daugiau nei 250 km:

  • Visos kelionės metu turėkite galiojantį bilietą, jei reikia, atsispausdinkite iš anksto. Jei bilietas elektroninis, nepamirškite kortelės ar kitą kelionės teisę patvirtinantį dokumentą.
  • Jei turite klausimų, susijusių su kelione autobusu ar susijusiomis papildomomis paslaugomis, prašykite vežėjo ar kelionės organizatoriaus suteikti informaciją aiškiai, išsamiai, Jums suprantama kalba ir forma.
  • Jei dėl nelaimingo atsitikimo kelionės metu buvo sugadintas ar dingo bagažas, mirė ar susižalojo keleivis, vežėjas privalo išmokėti kompensaciją. Kompensacija už žalą keleiviui yra mažiausiai 220 000 eurų, bagažui- mažiausiai 1200 eurų. Jei dėl nelaimingo atsitikimo kelionės metu Jums reikalinga skubi praktinio pobūdžio pagalba, prašykite vežėjo suteikti apgyvendinimą, maitinimą, aprūpinimą drabužiais ar vežimą.
  • Prašykite suteikti pagalbą autobusų stotyje ar autobuse, jei esate ribotų judėsenos galimybių keleivis. Prisiminkite, jog apie pagalbą privalote pranešti ne vėliau kaip 36 h iki reikiamos pagalbos suteikimo. Jei norite gauti reikiamą pagalbą, atvykite į sutartą vietą nustatytu laiku, bet ne anksčiau nei likus 60 min iki išvykimo laiko. Jei tikslus laikas nebuvo sutartas, atvykite ne vėliau kaip 30 min iki išvykimo ar registracijos pradžios. Jei dėl geležinkelio įmonės kaltės buvo padaryta žala ar prarasta Jūsų judėjimo įranga, raštu kreipkitės dėl žalos atlyginimo.

Atšaukė ar atidėjo kelionę?

Žinokite, kaip elgtis, jei atidėjo kelionę, ją vėluojama pradėti arba vežėjas pardavė daugiau bilietų nei autobuse yra vietų:

  • Jei norite tęsti kelionę, vėluojančią daugiau nei 120 min, teiraukitės galimybės keliauti kitu panašiu maršrutu ir sąlygomis. Jeigu norite sustabdyti kelionę, reikalaukite vežėjo grąžinti už bilietą sumokėtus pinigus ir nemokamai grįžti į pradinę išvykimo vietą. Tuo atveju, kai vežėjas nepasiūlo Jums šių alternatyvų, be grąžintinos pinigų sumos už bilietą, Jūs taip pat turite teisę gauti 50 % bilieto kainos sudarančią kompensaciją. Norėdami ją gauti, raštu kreipkitės į vežėją. Jei Jūs turite sezoninį ar nuolatinį autobuso bilietą, Jūs turite teisę į proporcingą bilieto kainos dalies grąžinimą.
  • Jei kelionės, kurios trukmė viršija 3 h, išvykimas atšaukiamas ar vėluojama išvykti daugiau nei 90 min, teiraukitės nemokamų patiekalų, užkandžių ar gaiviųjų gėrimų, taip pat nemokamo apgyvendinimo ir kelionės nuo stoties iki apgyvendinimo vietos, jei esate priversti pasilikti vieną ar daugiau naktų. Prisiminkite, jog vežėjas galės kompensuoti tik 2 naktis, ir ne daugiau nei 80 eurų už parą keleiviui.
Daugiau informacijos apie miesto ir tolimojo susisiekimo autobusų transporto keleivių teises galite rasti Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 181/2011 čia.

Pateikti skundą Reikia patarimo

Lytis

Amžius

Atgal

Kaip sužinojote apie Europos vartotojų centrą?*

Atgal

Ar esate patenkinta/as Europos vartotojų centro suteiktų paslaugų kokybe?*

Atgal

Ar Jums suteikta pagalba bei patarimai padėjo Jums geriau suprasti Jūsų teises pardavėjo/paslaugos teikėjo atžvilgiu, ar tai padėjo išspręsti Jūsų problemą?*

Atgal

Ar Europos vartotojų centras į Jūsų paklausimus atsakė greitai?*

Atgal

Ar Europos vartotojų centro interneto svetaine paprasta naudoti?*

Atgal
Rezultatas