Apgaulė


Kas yra apgaulė?

Viena iš dažniausiai pasitaikančių apgaulės formų su kuria susiduria vartotojai yra sukčiavimas. Sukčiavimas, tai nusikalstama veika, kai asmuo apgaulės būdu pasisavina svetimą turtą. Apgaulės atveju nukentėjusiems gali padėti tik teisėtvarkos institucijos. 

Kaip atskirti apgaulę?
  • Jūs sulaukėte netikėtai skambučio, laiško, el. laiško ar sms žinutės;
  • Jūs laimėjote prizą, tačiau niekur nedalyvavote ir nieko nepildėte;
  • Jūsų prašo sumokėti pristatymo išlaidas už prizą, apie kurį niekad negirdėjote;
  • Jūsų prašo pateikti asmeninę informaciją: banko sąskaitos numerį, kreditinės kortelės numerį ar kitą konfidencialią informaciją;
  • Jums liepiama atsakyti kuo skubiau į atsiųstą informaciją, kitu atveju Jūsų laimėjimas pradings
  • Kažkas per daug gerai, kad būtų tiesa?

Patarimai:

  • Neatsakinėkite į nepageidaujamus laiškus;
  • Neatskleiskite savo asmeninių duomenų;
  • Mokėjimus atlikite saugiai;
  • Kituose interneto puslapiuose paieškokite atsiliepimų apie pardavėją;
  • Patikrinkite, ar internetinis puslapis, kuriame Jūs norite apsipirkti, turi pasitikėjimo ženklą (angl. Trustmark), o jei turi, ar tikrai priklauso pasitikėjimo programai;
  • Jeigu Jūs įtariat, kad Jus apgavo kuo skubiau kreipkitės į savo banką bei policijos padalinį;
  • Stenkitės nemokėti už prekę iš anksto;
  • Būkite atidūs, jeigu Jums pardavėjas siūlys pernelyg mažą kainą ar įtartiną apmokėjimo būdą.

Dažniausiai pasitaikančios apgaulės:

Nemokamų pavyzdžių pakuotės
Būkite ypač atsargūs užsisakydami nemokamus produktų pavyzdžius: kremus, papildus ir kita. Taip vadinami „nemokami“ produktų pavyzdžiai dažniausiai pasirodo esą labai brangi prenumerata, kadangi vartotojai neperskaito mažomis raidėmis surašytų sutarties sąlygų bei sutarties nutraukimo sąlygų ir dažniausiai praleidžia (14-30 dienų) terminą, per kurį vartotojas gali nutraukti sutartį, todėl vėliau nuo jo kreditinės kortelės yra nuskaičiuojama tam tikra pinigų suma.

Loterijos
Būkite ypač atsargus jei sulaukiate skambučio, laiško ar el. laiško, kad laimėjote loterijoje didelę pinigų sumą ir Jūsų prašoma nurodyti savo sąskaitą bei apmokėti loterijos pervedimo į Jūsų sąskaitą išlaidas. Dažniausiai vartotojų prašoma labai skubiai atlikti apmokėjimą, kad kuo skubiau loterijos laimėjimas pasiektu Jus, tačiau atskleidus visus asmens duomenis iš Jūsų sąskaitos dings pinigai kartu su loterijos laimėjimu.

„Laiškai iš Nigerijos“ 
Būkite ypač atsargūs jei sulaukėte el. laiško, kuriame Jums rašoma apie labai didelį palikimą, kurį skubiai reikia pervesti į Jūsų sąskaitą ir prašome pateikti asmens duomenis. Dažniausiai prisistatoma banko atstovu ar artimu giminaičiu bei teigiama, kad Jūs gali šis laiškas nustebinti, tačiau žmogus labai serga ir nori Jums palikti savo palikimą.

Asmeninės informacijos pasisavinimas „Phishing“
Būkite atsargūs kai gaunate netikėtai el. laišką iš banko ar kitos institucijos, kuriame yra prašoma atnaujinti apie save asmeninę bei finansinę informaciją. Apgavikai stengsis gavę visą informaciją pasisavinti Jūsų pinigus arba Jūsų vardu pasiimti paskolas. 

Kur kreiptis pagalbos?
Jeigu norite pranešti apie apgaulę Lietuvoje, rašykite: cyberpolice@policija.lt.
Jeigu norite pranešti apie tarptautinę apgaulę, praneškite čia
Jeigu manote, jog Jus apgavo sukčius iš Jungtinės Karalystės, pranešite čia.  

ECC-Net jungtinis projektas "Fraud in cross-border e-commerce" čia.
Pateikti skundąReikia patarimo

Lytis

Amžius

Atgal

Kaip sužinojote apie Europos vartotojų centrą?*

Atgal

Ar esate patenkinta/as Europos vartotojų centro suteiktų paslaugų kokybe?*

Atgal

Ar Jums suteikta pagalba bei patarimai padėjo Jums geriau suprasti Jūsų teises pardavėjo/paslaugos teikėjo atžvilgiu, ar tai padėjo išspręsti Jūsų problemą?*

Atgal

Ar Europos vartotojų centras į Jūsų paklausimus atsakė greitai?*

Atgal

Ar Europos vartotojų centro interneto svetaine paprasta naudoti?*

Atgal
Rezultatas