+370 5 265 0368

Vartotojai, būkite atsargūs – internete tyko spąstai!

2017-11-02

Europos vartotojus internete vis dažniau persekioja įkyrios ir klaidinančios reklamos. Jei nenorite įsigyti nereikalingų prekių arba prenumeratos, svarbu kritiškai įvertinti tokius pasiūlymus. ECC-Net parengė filmą, kuris padės lengviau aptikti internete paspęstus spąstus.

Invazinės reklamos skelbimai, siūlantys nemokamas bandomąsias programų versijas arba kitus patrauklius pasiūlymus, plačiai naudojami socialinėje žiniasklaidoje. Jie skatina vartotojus elgtis impulsyviai ir  pirkti gerai neapgalvojus, ar tos prekės tikrai reikia. Tačiau jei asmuo yra susaistomas pasiūlymo nors nepateikė aiškaus sutikimo, sandoris gali būti laikomas klaidinančiu ir neprivalomu. Svarbu, kad vartotojas aktyviai atsisakytų tokių apgaulingų sandorių.

Svarbiausia – žinios

Pagrindinė priemonė, padedanti pasipriešinti nereikalingiems sandoriams, yra gebėjimas aptikti spąstus internete ir žinoti savo teises. Vartotojai turi žinoti kada gali atsisakyti sumokėti už nereikalingas prekes bei prenumeratas. Tyrimas* rodo, kad Europos vartotojai, kurie klaidingai užsisako tam tikrą prenumeratą ar prekių paketus, nepakankamai išmano savo teises. Ypač trūksta žinių apie teisę atsisakyti sutarties bei galimybę prašyti banko grąžinti kredito kortele sumokėtas lėšas.  

ECC-Net pristato filmą, kuriame paprastai ir su humoru atskleidžiami svarbiausi tokių spąstų požymiai. Filmo tikslas - padėti vartotojams greičiau aptikti spąstus internete ir jų išvengti.

“Tikimės, kad šis filmas ir 5 patarimai, kaip išvengti spąstų internete, padės vartotojams išvengti abejotinų pasiūlymų arba apsispręsti, jei jie pasijus verčiami užsisakyti tam tikras prekes” - sako EVC Lietuvoje teisininkė patarėja Rasa Tiaškevičienė.

Filmas https://www.youtube.com/watch?v=acO3_BWuztA&feature=youtu.be

5 patarimai – kaip elgtis norint išvengti spąstų internete

  • Prieš įvesdami savo vardą ir adresą, kad pasinaudotumėte patraukliu pasiūlymu, pasitikrinkite, ar jūs turėsite užsisakyti prekių ar prenumeratą.
  • Užsakant bandomąjį paketą arba pasinaudojant pasiūlymu turi būti aiškiai nurodyta, ar yra numatyta privaloma prenumerata.
  • Jūs neturite mokėti už neužsakytą paketą ar jo grąžinti.
  • Pardavėjas turi įrodyti, kad jūs sutikote su užsakymu.
  • Jei pardavėjas be jūsų sutikimo nuskaitė lėšas nuo jūsų banko kortelės, galite pateikti skundą bankui ir prašyti pinigų grąžinimo (ang. charge back).

* Kiekybinį tyrimą atliko Sifo Kantar šešiose valstybėse: Švedijoje, Norvegijoje, Suomijoje, Nyderlanduose, Belgijoje ir Austrijoje, kurios Europos vartotojų centrų tinkle turi daugiausia problemų, susijusių su spąstais internete. Ataskaita (anglų kalba) http://www.ecc.lt/lt/publication/integrated_projects/

Pateikti skundą Reikia patarimo

Lytis

Amžius

Atgal

Kaip sužinojote apie Europos vartotojų centrą?*

Atgal

Ar esate patenkinta/as Europos vartotojų centro suteiktų paslaugų kokybe?*

Atgal

Ar Jums suteikta pagalba bei patarimai padėjo Jums geriau suprasti Jūsų teises pardavėjo/paslaugos teikėjo atžvilgiu, ar tai padėjo išspręsti Jūsų problemą?*

Atgal

Ar Europos vartotojų centras į Jūsų paklausimus atsakė greitai?*

Atgal

Ar Europos vartotojų centro interneto svetaine paprasta naudoti?*

Atgal
Rezultatas