+370 5 265 0368

ECC-Net įspėja – internetu įsigytos klastotės gali pakenkti jūsų sveikatai, saugumui ir piniginei

2017-03-15

Kovo 15 d., paminėdamas Pasaulinę vartotojų dieną, Europos vartotojų centrų tinklas (ECC-Net) skelbia ataskaitą „Klastočių poveikis vartotojų teisėms Europoje“. Dokumentas skirtas visoms suinteresuotoms šalims, tačiau pirmiausiai – vartotojams, perkantiems internetu.

Naršydami internete tikrai pamatysite pasiūlymų, kurie atrodo per geri, kad būtų tikri. Greičiausiai tokių prekių pardavėjai siūlo įsigyti žinomų ženklų klastotes. Tradiciškai klastočių gamintojai orientuojasi į prabangos prekių rinką, tačiau pastaruoju metu vartotojai gali įsigyti įvairių padirbtų gaminių: vaistų ar maisto papildų, kosmetikos, vaikų žaislų, batų ir net automobilių dalių. Tokias prekes sukčiams paprasta platinti internetu, pasiūlius pirkėjui palankią kainą. ECC-Net specialistai pataria – nesusigundykite klastotėmis, jos gali sukelti pavojų sveikatai, saugumui, taip pat rizikuojate prarasti pinigus. Norėdami išvengti spąstų, perskaitykite mūsų patarimus.

Kuo rizikuojate, pirkdami klastotes internetu?

ECC-Net kiekvieną dieną gauna vartotojų, sąmoningai ar nesąmoningai įsigijusių klastotes internetu, skundus. Kokios problemos dažniausiai kyla?

  • Klastočių gamintojai negarantuoja kokybės, todėl gaminiai gali pakenkti vartotojų sveikatai. Pavyzdžiui, kosmetikoje ar žaisluose gali būti kenksmingų ingredientų.
  • Muitinė, aptikus klastočių siuntas, gali jas sunaikinti ir vartotojas praras sumokėtus pinigus.
  • Prekės ženklo teisių turėtojai gali pareikalauti atlyginti klastočių sunaikinimo išlaidas.
  • Jei gauta prekė turi defektų, vartotojas vargu ar apgins savo teises, nes klastočių gamintojai nepaiso prekės garantijos reikalavimų.

Norite įsitikinti, kad neįsigysite klastotės? Pasinaudokite ECC-Net patarimais.

10 ECC-Net patarimų, kaip išvengti klastočių perkant internetu
  • Patikrinkite pardavėjo tapatybę.
  • Paieškokite kitų pirkėjų atsiliepimų.
  • Patikrinkite, ar svetainė turi patikimumo ženklą.
  • Įvertinkite bendrą svetainės būklę.
  • Pasitikrinkite, kokias vartotojo teises užtikrina pardavėjas.
  • Atidžiai apžiūrėkite prekės nuotraukas.
  • Įvertinkite prekės kainą.
  • Oficialioje svetainėje pasitikrinkite įgaliotų ir įtrauktų į „juodąjį sąrašą“ pardavėjų sąrašą.
  • Mokėkite saugiomis mokėjimo priemonėmis.
  • Būkite apdairūs - kartą jau grąžintos prekės gali būti parduodamos kaip naujos.

Kaip elgtis, jei jau įsigijote klastotę?

Pabandykite atgauti sumokėtus pinigus, atlikę toliau nurodytus veiksmus.

  • Raštu kreipkitės į pardavėją. Nurodykite, kad jūsų užsakytą prekę konfiskavo muitinė, jūs nenorite kitos prekės ir reikalaujate grąžinti visą sumokėtą sumą.
  • Mokėjote kreditine kortele? Susisiekite su banku ar mokėjimo kortelę išdavusia institucija ir paprašykite grąžinti pinigus, pasinaudodami „charge back“ procedūra.

Ar turite atlyginti teisės į prekės ženklą turėtojų reikalavimus? Raštu paaiškinkite, kad pirkote sąžiningai, prekės buvo skirtos asmeniniam naudojimui ir ginčykite reikalavimą.

Išsamią tyrimo „Klastočių poveikis vartotojų teisėms Europoje“ ataskaitą galite rasti http://www.ecc.lt/lt/publication/integrated_projects/.

Daugiau informacijos apie vartotojų, įsigijusių nekokybišką prekę ar paslaugą Europos Sąjungos valstybėse narėse, Norvegijoje ar Islandijoje, teises – Europos vartotojų centro Lietuvoje svetainėje www.ecc.lt.

Pateikti skundą Reikia patarimo

Lytis

Amžius

Atgal

Kaip sužinojote apie Europos vartotojų centrą?*

Atgal

Ar esate patenkinta/as Europos vartotojų centro suteiktų paslaugų kokybe?*

Atgal

Ar Jums suteikta pagalba bei patarimai padėjo Jums geriau suprasti Jūsų teises pardavėjo/paslaugos teikėjo atžvilgiu, ar tai padėjo išspręsti Jūsų problemą?*

Atgal

Ar Europos vartotojų centras į Jūsų paklausimus atsakė greitai?*

Atgal

Ar Europos vartotojų centro interneto svetaine paprasta naudoti?*

Atgal
Rezultatas