+370 5 265 0368

3,5 milijonai europiečių pateko į prenumeratos spąstus

2017-05-16

Per pastaruosius trejus metus apie 3,5 milijonai Europos vartotojų pateko į prenumeratos spąstus.  Iš jų net 19 proc. sumokėjo įvairioms bendrovėms reikalaujamą sumą pinigų, net jei jie nieko neužsakė.

3,5 milijonų vartotojų iš Švedijos, Norvegijos, Suomijos, Nyderlandų, Belgijos ir Austrijos per pastaruosius trejus metus pasinaudojo internete ar socialiniuose tinkluose pateiktais pasiūlymais, pateko į prenumeratos spąstus ir pavertė šį neteisėtą verslą milijonine pramone. Tokius skaičius atskleidžia Europos vartotojų centro Švedijoje ir Švedijos vartotojų agentūros užsakytas tyrimas, kurį atliko Sifo Kantar.

Prenumeratos spąstai – tai pasiūlymai įsigyti pigių produktų, kurie pavirsta brangia prenumerata asmenims, pasinaudojusiems pasiūlymu. Dažniausiai vartotojai mokėdami turi nurodyti kredito/debeto kortelės duomenis.

Tyrimo rezultatai rodo, kad Europos vartotojai, pakliuvę į prenumeratos spąstus, nepakankamai žino savo teises, todėl net 19 proc. vartotojų sumoka reikalaujamą sumą pinigų, net ir tuo atveju, jeigu mano, kad nieko neužsakė. Vidutinės vieno vartotojo išlaidos tokioms prenumeratoms siekia 115,7 eurų.

Taip pat tyrimas atskleidžia, kad 51 proc. Europos vartotojų žino, kad jie gali kreiptis į savo banką ar kitą mokėjimo kortelę išdavusią įstaigą ir reikalauti, kad pardavėjas grąžintų nuskaičiuotus pinigus (vadinamoji chargeback procedūra), tačiau tik 11 proc. asmenų, patekusių į prenumeratos spąstus, šia teise pasinaudoja.

„Vartotojai turėtų aktyviau ginti savo teises, kai jie gauna neužsakytas prekes arba yra viliojami užsisakyti prenumeratas, kurių jiems nereikia. Tokiais atvejais jie turi ne mokėti, o ginčyti pateiktus reikalavimus. Tyrimo rezultatai rodo, kad turime dar daug darbo, skleisdami vartotojams svarbią informaciją”, sako Europos vartotojų centro Lietuvoje direktorius Tomas Kybartas. 

Kiekybinį tyrimą šešiose Europos valstybėse (Švedijoje, Norvegijoje, Suomijoje, Nyderlanduose, Belgijoje ir Austrijoje), kuriose vartotojų, patekusių į prenumeratos spąstus, skaičiai didžiausi visame Europos vartotojų centrų tinkle (ECC-Net), atliko Sifo Kantar.

Europos vartotojų centras Lietuvoje, priklausantis Europos vartotojų centrų tinklui (ECC-Net), veikia nuo 2005 m. Centro misija – padėti spręsti problemas, kilusias Lietuvos vartotojams, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą Europos Sąjungos valstybėse narėse, Norvegijoje ar Islandijoje bei šių valstybių vartotojams, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą Lietuvoje. Europos vartotojų centro Lietuvoje specialistai patarimus ir pagalbą vartotojams teikia nemokamai!

Daugiau informacijos:

Ką turite žinoti iki užsakymo pateikimo?

Jei jau patekote į prenumeratos spąstus

Pateikti skundą Reikia patarimo

Lytis

Amžius

Atgal

Kaip sužinojote apie Europos vartotojų centrą?*

Atgal

Ar esate patenkinta/as Europos vartotojų centro suteiktų paslaugų kokybe?*

Atgal

Ar Jums suteikta pagalba bei patarimai padėjo Jums geriau suprasti Jūsų teises pardavėjo/paslaugos teikėjo atžvilgiu, ar tai padėjo išspręsti Jūsų problemą?*

Atgal

Ar Europos vartotojų centras į Jūsų paklausimus atsakė greitai?*

Atgal

Ar Europos vartotojų centro interneto svetaine paprasta naudoti?*

Atgal
Rezultatas